انتقاد داریوش مهرجویی از عدم پخش تیزرهای فیلم لامینور در تلویزیون
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۲۸۷۴
به گزارش همشهری آنلاین، این کارگردان سینما با انتقاد از برخورد سازمان صداو سیما در خصوص عدم اختصاص تیزر و تبلیغات تلویزیونی به «لامینور» گفت: رفتار تلویزیون با سینما بسیار شرمآور است. آنها مجوزهای صادر شده از ارشاد را قبول ندارند و شورای بازبینیشان مینشینند دوباره فیلمها را میبیند و بر اساس سلیقه، شعور و درک خودشان تصمیم میگیرند تیزر پخش شود یا نشود، یا چه تعداد پخش شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
کارگردان فیلم های «گاو» و «هامون» در خصوص تعداد تیزرهای «لامینور» خاطرنشان کرد: آقایان تلویزیون فیلم لامینور را بازبینی کردهاند و بعد از کلی بالا پایین گفتهاند تنها ۵ نوبت ۲۵ ثانیهای میتوانید پخش کنید! من هم به تهیهکننده لامینور آقای درمیشیان اعلام کردهام به جای این مرحمت ملوکانه آقایان صداوسیما بهتر است تصویر خودشان را پخشش کنند و ما را بیش از این تحقیر نکنند.
کارگردان فیلم های «اجارهنشینها» ، «لیلا» در ادامه افزود:من برای تلویزیون «مهمان مامان» را ساختم که قسط آخرش را نداند! و ماجرایش را در کتاب «آن رسید لعنتی» نوشتهام. فیلم «آسمان محبوب» را با سرمایه خودم و اندک پول "سیما فیلم" ساختم اما نگذاشتند فیلم اکران شود و یکدفعه از تلویزیون پخش کردند و متضرر شدم. سریال «عطار» را پس از تحقیق مفصلی به نیت ساخت نوشتیم که بایکوتش کردند و نگذاشتند.
مهرجویی خاطرنشان کرد: سریال «زکریای رازی» را برای «سیمافیلم» نوشتیم. متن را که تحویل دادیم هر چه پیگیری کردیم جوابی ندادند، بعدا یهو دیدیم یه سریال فرمایشی ساختهاند درباره "زکریا" بدون اینکه به ما بگویند. فیلم «گاو» من را بدون آن که رایتش را خریده باشند از تلویزیون پخش میکنند و هر چه نامه زدیم که قرارداد شما با کجاست جوابی ندادند! مگر میشود تلویزیون رسمی یک کشور اینگونه حق مولف را نادیده بگیرد؟
این کارگردان در پایان سخنانش را اینگونه به پایان برد: فیلمهای قدیمیام را هم به استناد یک قرارداد ترکمنچای قدیمی صد سال پیش هر دفعه بر اساس شعور خودشان با سانسور جدید پخش میکنند. فیلمهای جدیدم را هم که نمیخرند و حتی جواب نامههایمان را هم نمیدهند! نگاتیو فیلم «الموت» هم در همین لابراتوار تلویزیون گم شده! تنها نسخه موجودفیلم!
اینها را برای این گفتم تا تاریخ بداند آقایان با ما چه کردند و من بعد از این همه سال جایی در تلویزیون مملکتم ندارم! دلم برای نسل جدید میسوزد. وقتی آقایان صداوسیما با ما اینگونه برخورد میکنند با جوانان چه خواهند کرد!
کد خبر 680682 منبع: ایسنا برچسبها کارگردانان سینمای ایران داریوش مهرجویی تلویزیون - صدا و سیمامنبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: کارگردانان سینمای ایران داریوش مهرجویی تلویزیون صدا و سیما
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
اولین موزیک ویدئوی رسمی با هوش مصنوعی ساخته شد
یک کارگردان برای ساخت موزیک ویدئوی یک اثر از مدل هوش مصنوعی سورا(Sora) ساخته شرکت اوپنایآی(OpenAI) استفاده کرده است.
به گزارش ایسنا، یک کارگردان به نام پل تریلو(Paul Trillo) از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئوی Sora برای ساخت یک موزیک ویدئوی چهار دقیقهای برای یک خواننده استفاده کرده است.
اگرچه شرکت OpenAI هنوز Sora را در دسترس عموم قرار نداده است، اما توانایی آن در تولید کلیپهای ویدئویی واقعی و با وضوح بالا، فیلمسازان را از لحاظ امنیت شغلی نگران کرده است.
اکنون این ابزار قدم به دنیای موزیک ویدئوها گذاشته است.
اگر بخواهید یک ویدئوی حیرتانگیز بسازید، احتمالاً به یک پهپاد مجهز و خلبان ماهر آن و خیلی ابزار و چیزهای دیگر نیاز خواهید داشت. اما حالا هوش مصنوعی Sora که متن را به ویدئو تبدیل میکند، کار را آسان کرده است.
این مدل هوش مصنوعی که اواخر بهمن ۱۴۰۲ معرفی شد، در ابتدا ما را با کلیپهای ویدئویی خیرهکنندهای که از پیامهای متنی تولید شده بود، شگفتزده کرد و یک ماه بعد با چند فیلم کوتاه مواجه شدیم که بحثهایی را برانگیخت.
با این حال، Sora همچنان یک پیشرفت باورنکردنی است. اکنون پل تریلو، کارگردان مستقر در لس آنجلس از این مدل هوش مصنوعی برای ساخت اولین موزیک ویدئوی رسمی خود استفاده کرده است.
گفته میشود این ویدئو از ایدهای برآمده که تریلو به مدت ۱۰ سال در مورد آن فکر میکرده است.
دوربین مجازی در این موزیک ویدئو در صحنهها رو به جلو حرکت میکند تا تصاویری سریع و انتزاعی را روی اثر خوانندهای به نام ارنست ودرلی گرین جونیور(Ernest Weatherly Greene Jr.) که با نام واشد اوت(Washed Out) منتشر شده است، ارائه کند.
این ویدئوی چهار دقیقهای به صورت مجموعهای از صحنههای پروازی متشکل از ۵۵ کلیپ Sora که از ورودیهای متنی تولید شدهاند و در نرمافزار Adobe Premiere Pro به هم چسبیدهاند، شکل گرفته است.
شخصیتها و مکانهای تولید شده توسط هوش مصنوعی تنها برای لحظاتی زودگذر نمایش داده میشوند و مشخص نیست که آیا مواردی مانند زوایای عجیب بدن، حرکات تند و ناگهانی عجیب و حقههای ظاهری دوربین بخشی از دستورات کارگردان هستند یا صرفاً خطاهای مدل هستند. در هر صورت، ویدئوی جالبی برای یک ترانه درآمده است که در ادامه تصاویری از آن را آوردهایم.
انتهای پیام