چه کسی ساعت ۴ بعدازظهر برای تماشای فیلم به برج میلاد میرود؟!
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۵۴۹۸۹
وحیده محمدیفر از نویسندگان فیلمنامه فیلم سینمایی «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی و همسر این کارگردان در برنامه «حوض نقرهای» رادیو ایران گفت: «من و آقای مهرجویی بسیار گله داریم از این نحوه اکران، این نهایت بیعدالتی است. کمترین سانسها و بدترین زمان در اختیار «لامینور» است. «لامینور» باید سانسهای صبح اکران شود؟ «لامینور» فیلم صبحانه است؟»
او افزود: «چه کسی ساعت ۴ بعدازظهر میرود برج میلاد؟ بهترین سانسها برای شب است که در اختیار فیلمهای شبهکمدی و دولتی است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
محمدیفر در ادامه گفت: «من از مسئولین میخواهم شیوه اکران را بازنگری کنند. این نهایت بیعدالتی است با کارگردانی که نیم قرن برای فرهنگ این مملکت زحمت کشیده و فعالیت فرهنگی کرده است. کارگردانی که تمام دانشگاهها و مراکز فرهنگی دنیا از او خواستهاند از ایران برود اما گفته دلم میخواهد در ایران باشم. این چه برخوردی با این فیلمساز است؟ میخواهید نسخه فیلم را بپچید و بگویید استقبال نشد؟ اکران نوروز را گرفتید تا اینگونه برخورد کنید؟ الان شما سانسها را ببیند همه در اختیار فیلمهای کمدی و دولتی است.»
۲۵۹۲۵۹
کد خبر 1633477منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: داریوش مهرجویی سینمای ایران اکران سینما کارگردانان سینمای ایران سانس ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همواره قبل از اکران فیلمهای سینمایی، تماشاگران بر اساس پیشبینیهای خود نسبت به کیفیت اثر تولید شده و فضاسازی پیشینی که پیرامون فیلم وجود دارد، در روز اول پرده از آن استقبال کرده و به سینما میروند. البته استقبال روز اول اکران قطعا ملاک مفیدی جهت ارزیابی اقبال مخاطب به آثار نیست، اما این مولفه میتواند از ابعادی قابل توجه باشد.
به گزارش هنرآنلاین، در همین راستا شاه بودیم که فیلم مست عشق در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند.
مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.
مست عشق در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است. ساعت ۵ عصر تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۴۲ هزار مخاطب داشت و از آنجایی که این فیلم تا ساعت ۴ بامداد روز شنبه، اکران فوقالعاده داشت، توانست سرجمع ۵۸ هزار مخاطب داشته باشد.
مست عشق در شرایطی این عنوان را در میان آثار یک دهه اخیر از آن خود کرده که احتمالا توانسته رکورد نمایش روز نخست سینمای پس از انقلاب را نیز بشکند که این ادعا با توجه به در دسترس نبودن آمار دقیق تعداد مخاطبان روز نخست فیلمهای دهههای ۶۰ تا ابتدای ۹۰، نمیتواند چندان دقیق باشد.
طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بودهاند که آمار خوبی از خود به جای گذاشتهاند: فروشنده در روز نخست اکران خود، ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است.
دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.
245245
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902764